måndag 27 maj 2013

Jag är här nu

Efter fyra dagars introduktion hade jag i dag min första helt egna dag på Fitness24Seven. Anlände till Kungälv med mycket självförtroende. Självförtroende som genast skulle bli tippas omkull vid dagens första punkt på checklistan. Första punkten löd: Öppna dörren till säkerhetsrummet och larma av. Absolut, tänkte jag. Öppnade dörren, men kunde sedan inte hitta det förbaskade larmet. Tassade runt på stressade fötter, runt i cirklar, tittade längst väggarna och hittade till sist. Tryckte in koden och just som jag slog min sista siffra dödsvrålade larmet. Larmet varade i en halv sekund, men hjärtat på mig och kunderna hann ändå hamna någonstans i halsen. Helvete, vilket ljud. Jag tittade ut från mitt säkerhetsrum, vinkade till kunderna och ropade: "Hej allihopa, tänkte bara säga att jag heter Lisa!" Sedan gick det faktiskt som smort.

Inga kommentarer: