tisdag 28 maj 2013

Partytrick

Mitt bästa och mest uppskattade partytrick är att jag kan slicka på min nästipp. Åh, vad jag har fått människor att imponeras, vrida på huvudet och exalterat slå ihop händerna i spontana applåder. Om någon i bordet vid en middag frågar efter partytrick smäller jag omedelbart upp tungan mot nästippen och bara: "Kolla på mig då". Eller om folk pratar om långa tungor, problem med att nå mat som hamnat på näsan eller dylikt.. Ja, då flyger tungjäveln ut. Lite såhär va:






























Som med nästan alla andra delar av min kropp hade jag sjuka komplex för min tunga när jag var yngre. Hade en tid i mitt liv när jag ansåg att min kropp inte var som andras och dessutom var tvungen att vara som alla andras. Väldigt märkligt att tänka tillbaka på hur jag nästan hade som hobby att hitta fel på min kropp då, speciellt eftersom jag numera mest hittar rätt överallt. För det sitter ju där, så det måste ju finnas en klockren anledning till varför. Typ så. I alla fall. Tungan min, den är kunglig och mitt allra bästa partytrick. Mina näst bästa partytrick är nog att halsa öl och fuldansa i timmar.

Nu ska jag snart bege mig jobbet. Förhoppningsvis kommer någon av kunderna fråga efter partytricks och ja, då vet vi ju alla vad som kommer ske. Om jag skulle be dig göra ett partytrick; Vad skulle jag få bevittna då? Kan du öppna en ölflaska med en snusdosa? Om du kan det så får du hiskeligt gärna ta och teach me master!

Inga kommentarer: