tisdag 11 oktober 2011

Operation: Sängdags innan tolv

Sitter och förbereder mig inför pakten jag slutit med mig själv. Pakten, som mer påminner om en operation. Inte en medicinsk "operera-bort-blindtarm"-operation, utan mer en "Operation: Destert Storm"-operation. Damer och herrar, det är nu dags för... Operation: Sängdags innan tolv.

Namnet avslöjar ganska mycket vad det hela handlar om. Jag ska gå och lägga mig innan klockan tolv. Detta är något jag alldeles för sällan gör. Men nu har jag alltså bestämt att det är dags för ändring. Jag tänker att jag åtminstone ska göra detta under skoldagar. Tror jag har en del att vinna på detta. Inte minst så kommer jag kanske att slippa att konstant se ut som på kortet ovan. 

Så, med detta sagt, kvarstår väl bara en till grej. En hälsning: Godnatt snuttepluttar.

Inga kommentarer: