onsdag 6 november 2013

Ingenting särskilt men också bland det bästa som finns

Det finns vissa helt vanliga saker som får mitt hjärta att skutta lite av glädje. Helt vanligt och inte alls något speciellt men samtidigt bland det bästa jag vet. Hur stressad jag än är får de här fem vardagsgrejerna mig alltid att le.
1. När man möter en vuxen karl som går och äter glass när det egentligen är alldeles för kallt.
2. En cykelkorg därdet vilar en matskasse. Sticker det dessutom upp en purjolök, baguette eller dylikt hemtrevligt upp ur påsen blir jag givetvis extra glad.
3. När det vid 14-tiden på dagen doftar husmanskost från ett grannhus. Det påminner mig om farmor och farfar, trygghet och tusen olika minnen.
4. Ett äldre par som ännu håller hand eller skrattar åt varandras skämt. Herregud, denna punkt kan nästan få mig att glädjegråta ibland. 
5. När det doftar tvättstuga från ett hyreshus. Jag stannar gärna utomhus och sniffar i luften. Minns att Alex tyckte det hela var jävligt märkligt av mig i början av vårt förhållande. Nåväl, att jag ännu inte skaffat mig CLEAN-parfymen Fresh Laundry är ju ett jävla mysterium. OBS! Julkappstips OBS!

Inga kommentarer: