torsdag 14 februari 2013

Fortsätt älska

I dag är det alla hjärtans dag. Tusentals bord står bokade för två, hjärtformade sötsaker inhandlas och blombuden skyndar genom staden. Jag gör som jag brukar och älskar min Alex. För ett år sedan var han i Uddevalla för sin praktikperiod och bodde hos mig under sex veckor. Vi delade på mina tjugosex kvadratmeter och bestämde någon gång under den perioden att det faktiskt var så det skulle få bli. Vi skulle bo ihop, det kändes så himla självklart då. För vi hade blivit så självklara då. Tog tag i varandras händer lite hårdare och bestämde att det inte fanns några alternativ. För varandra hela tiden, men också för vår alldeles egen skull. För att det kändes rätt i två magar, för att det kändes rätt i två huvuden. Jag vill, du vill, vi vill.

Ett år senare vill jag ännu. Nu har vi bytt mina tjugosex kvadratmeter i Uddevalla till våra hundrasextio kvadratmeter i Göteborg. Jag har inte köpt någon nallebjörn åt dig idag, strösslat rosenblad över sängen eller ens en plockat hem en blomma. Men jag har köpt ett vin som jag vet kommer få dig att le.

Inga kommentarer: