torsdag 28 februari 2013

För 23 år sedan välsignade jag världen med min ankomst

































För 23 år sedan låg jag lite nyföddsskrynklig lutad mot min mammas bröst, alternativt mot ett par sterila sjukhuslakan. Kanske grät jag, kanske sov jag. Född var jag i alla fall och överallt i världen talades det om detta efterlängtade mirakel. Det skickades mynta, rökelse, guld, blombud, åsnor, hästar och några sombreros. Några länder och vissa rika släkten erbjöd mig slott och gröna skogar. Jag tackade emellertid nej till det, drog hem till Kiruna med familjen och växte upp till att bli den fantastiska tösa you've all grown to love. Grattis världen! Grattis mig!  I dag har jag firats av min sambo och i går var jag på middag med vänner. I morgon kommer min familj och på lördag bjuder jag på kalas för vännerna. En riktig födelsedag, den firas i fyra dagar. Skål! Hipp och hurra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var som vanligt extra noga med tillverkningen så vad annat var att vänta än ett underverk till ? Dd

Anonym sa...

Roligt att du och tjejen i bakgrunden sitter lika dant.
/Nicklas L

Lisa Mäki sa...

Hahaha!! Tro't eller ej, restaurangen tvingade oss. Någe sorts dress code/act code.