fredag 6 april 2012

Glad påsk

Påsk får mig alltid att minnas den där dagen när min granne ringde på och lämnade över ett reklamblad om hennes kyrkas påskspel som skulle äga rum på torget senare samma dag. Jag läste högt "Påskspelet - En berättelsen om Jesu-uppoffring". Precis under satt en sorts stämpel med budskapet "Based on a true story", och utan att jag hann hindra det släppte jag ifrån mig ett litet fnysande fnitter. Jag tittade upp på min granne. Hon log uppfordrande, sa "Joo!" och hennes glasögon vickade nästan av hennes näsa i takt till hennes ivriga nickningar. Jag förstod att jag inte hade något att vinna på att ifrågasätta den där stämpeln. Så, jag tackade, hälsade glad påsk, stängde dörren, tog kort på den lilla stämpeln och ägnade sedan påsken åt det jag tycker att den ska ägnas åt - tömning av påskägg.

Inga kommentarer: