fredag 6 april 2012

Att spreja glitter på hundskit

Hemma hos mig är det påskpyntat och fint. Men, jag är inte där. Jag är i Karlstad hos Alex. Här har vi damm. Jag kommer under den här helgen att  kalla det för påsk-damm. Inbillar mig att det kan hålla undan den stora städflippen. Jag tänker inte vara den tjejen. Tjejen som städar hos sin pojkvän. Tänker inte. Igen. Men det ser verkligen ut som ett rövhål här. Ett påsk-rövhål. Hade mamma stuckit in huvudet här hade hon beskrivit det som "ett bombat skithus". Hade pappa stuckit in huvudet hade han kallat det hela för "en jävla pundar-håla", alternativt så hade han demonstrativt bara ställt dammsugaren precis utanför dörren. Ordets gåva, den fick jag av mina föräldrar.

I alla fall. Ska inte städflippa. Jag ska köpa en påsklilja. Jag ska köpa en påsklilja och i morgon ska jag äntligen få se fantastiska "Den Svenska Björnstammen". Kör de "Mörk kallt ljus" eller "Detta har hänt" är jag rätt säker på att jag kommer dans-gråta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en bra variant, att köpa påskliljor!