fredag 16 mars 2012

Ni vet, jag är en driven tjej och så vidare

Satt på biblioteket häromdagen med en vän. Jag med näsan i olika studentlitteraturer och hon med näsan i sitt personliga brev. Efter ett tag slog hon ut med armarna, tittade ned på sitt personliga brev med rynkad panna och vrålade: "Vem är DU?! Vem är det jag skriver om?"

Jag tittade upp från mitt och berömde henne med orden: Nu är du rätt ute. 

Nu är det min tur att skriva mitt personliga brev. Jag har precis kommit till den punkten där jag tittar på dokumentet och undrar vem fan den där fantastiska tjejen är. Vilka meriter, vilka fina adjektiv. Hon verkar minst sagt ha koll på läget. Är det jag? I sådana fall borde varenda klok människa vilja ha mig på sitt team. Ödmjuk, det ordet har jag inte beskrivit mig själv som. Än. 

Inga kommentarer: