onsdag 21 september 2011

Några hjältar

Jag tänker hylla Isabella Löwengrip. Tjejen är tjugoett och tar fan ändå strid efter strid med pannan före. Hon står upp för tusentals tjejer när alla andra håller käften. Hon är så jäkla vettig. Det hon säger är vettiga, gripbara storasyster-ord. Det behövs lite jävla vett bland snedvrida ideal och attityder. Det här inlägget är det bästa inlägg hon någonsin skrivit. Tjejen ska ha en medalj för det. Size Me, Size Hero.

Jag tänker även hylla Lady Dahmer som skrikande och viftande dundrat in i bloggvärlden. Hennes senaste krönika är så jävulskt bra. Läs den här. Läs förresten hela hennes blogg när du ändå håller på.

Sedan vill jag hylla min absoluta favorit bland alla mina favoritbloggar. Hanna "Hanapee" Persson kan vara det bästa som finns i blogg-Sverige just nu. Följ henne här. Hanna skriver om allt, på riktigt. Allt från kläder till genus. Varannan text är en sådan där text då man tänker: " Ja! Precis så är det ju! "

Inga kommentarer: