fredag 12 augusti 2011

Det här kan vara min natt

Som sagt, ikväll blev det middag till tonerna av Sveriges antagligen snyggaste människa, Anders "Moneybrother" Wendin. Jag är helt tagen av honom, ännu. Han personifiera verkligen orden "show" och "artist" för mig. Vilken spelning, vilken känsla. Vid fyra tillfällen fick jag tårar i ögonen under spelningen. Så starkt känns det när han sjunger, så innerligt och så sant att det träffar vartenda känselspröt. Hans version av Eldkvarns fantastiska "Fulla för kärlekens skull" höll på att ta kål på mig. 
Senast jag såg Anders Wendin uppträda var det ihop med hela hans Moneybrother på ett trångt, övertaggat Götaplatsen. Det var riktigt häftigt att se den energin som han gav då komma tillbaka i kväll. Även om det bara var en krog-spelning. Mellansnacket, låtarna, rösten, gitarren. Allt var; stämning. 

Inga kommentarer: