söndag 3 februari 2013

Bättre dagar på jobbet

För fem timmar sedan kom jag hem från Trägårn efter en spelning med Organismen och DJ Large. Även om Uddevalla-publiken till en början inte riktigt hängde med så var det en sann fröjd att få se och höra dem uppträda. Riktiga artister gör bra uppträdanden vare sig de står framför den stora massan eller på Trägårns lilla scen. Hatten av till Organismen och DJ Large som fick mig att glömma bort att jag stod i en gåshuds-kall lokal. Och hatten i nyllet på den kille som störde mig hela kvällen. Det är sällan jag med båda händerna viftar undan en människa och säger: GÅ HÄRIFRÅN. Det gjorde jag i kväll. 

Nåväl, jag älskar mitt jobb. Det går inte att säga nog många gånger. Varje gång jag går ur huset för att jobba gör jag det med fjärilar i magen, precis som om jag skulle gå på första träffen med en råhet kille. 

Inga kommentarer: