tisdag 8 januari 2013

En ängel i Göteborg

Jag vet, halva världen är förkyld och snorar. Men just i dag var det ändå fruktansvärt synd om mig när jag gick ifrån skolan innan lektionen startat på grund av min dumma förkylning. Jag gick igenom stan och kände mig helt överkörd. Snorade, nyste och fräste bort näsduk efter näsduk. Köpte ett kilo ingefära, fyra apelsiner och dylika immunbostande livsmedel. Förkylning, vik hädan, snörvlade jag upprört där jag traskade gatan framåt med huvudet moloket hängande. Och då hände det. 

En varm vind slog emot mig, regnet upphörde, tusen stråkspelare spelade och en doft av kärlek, omtanke och fantastiska kaffebönor nådde mig. Jag tittade upp och hörde en stämma: "Vill du ha en kopp kaffe?". Jag svarade: "Ja. Och jag älskar dig.". Jag svär, jag träffade en ängel. En ängel från Espresso House. 



Dessutom fick jag ett presentkort på en till kopp kaffe. Den gäller till och med den 28:e februari, min himla födelsedag. Espresso House, ni är inte vardagshjältar, ni är så mycket mer. Ni är vardagsänglar.

Inga kommentarer: