fredag 30 november 2012

Ge en klapp och se leendet sprida sig till flera

Än en gång, min tjejer är bäst i världen och varje dag de mest inspirerande och motiverande personer jag känner. Nu har min fina vän Frida Lindgren än en gång, ihop med sin vän Amanda Åkerberg, satt ihop ännu ett fantastiskt Mayday-event. Under våren anordnade de välgörenhetsloppet Run For Mayday där alla intäkter gick till Kvinnohusets Tranans barn-och kvinnofond. De fick ihop 15000 kronor!

Nu anordnar de Mayday Giveaway, en leksaksinsamling för fattiga familjer och barn som inte kommer kunna omringa julgranen med klappar i år. Mellan 12-16 i morgon finns de på plats i Röda Rummet på Rådhuscaféets andra våning i Skövde. Där kommer de samla in klappar som sedan slås in av deras samarbetspartner Nollfemhundra. Jag vill uppmana alla som befinner sig i krokarna att åka dit och lämna något. När du ger en klapp ger du leenden. Jag kommer att skicka upp en stor påse full med några av mina 555 stycken mjukisdjur. Läs mer om eventet här och här

Än en gång, Frida. Jag är så ruskigt stolt över dig. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Du gör något! Ditt engagemang och driv får världen att rulla åt rätt håll. Lycka till i morgon.

Inga kommentarer: