söndag 12 augusti 2012

My milkshake brings all the boys to the yard och hela den grejen, ni vet

Just när jag trodde att min kväll var så bra som den någonsin kunnat bli så bestämde sig en 97:a för att försöka ragga upp mig. Och inte på vilket sätt som helst, utan med de attraktiva orden: "Din pojkvän behöver aldrig få veta vad vi gör i kväll". Jag behövde dock inte skjuta ned hans förhoppningar själv, det gjorde istället hans vän Johan som smällde till honom i huvudet och hånskrattande sa:
- Haha! Vad skulle du erbjuda henne, ett moppe-åk? Du är pinsam! Pinsam Jovve! Hennes pojkvän är både äldre och bättre än dig. Du är femton för fan! Ser du inte hur oimpad hon är? Vad kan DU ge HENNE liksom?
Jovve tittade på mig: "Men jo. Vi har nått. Eller hur?". Jag svarade: "Men nä, nä, verkligen inte.. Jovve.. Vi har inget.". Då undrade Jovve om jag åtminstone kände mig smickrad och jag förklarade att det verkligen gjort hela min dag att bli raggad på av en kille som just lärt sig runka. 

2 kommentarer:

Joakim sa...

Haha, "Jovve"! Vilket namn ändå. Låter som en hund.

Lisa Mäki sa...

Eller hur? Det namnet jobbade inte till hans fördel. Som mycket annat.