onsdag 6 juni 2012

Vad nationaldagen handlar om

Allt som oftast firas ju nationaldagen med att man diskuterar huruvida man firar nationaldagen. I år tänker jag dock slå på stort och fira. Jag ska köpa något med den svenska flaggan på och typ.. fika? Någon som vill fika? Det är nog så crazy min nationaldag kommer bli. Eller? Händer något? När jag hade skrivstuga här i natt kunde jag ana några tappra själar snubbla hem efter att ha svept ett par öl. Genom mitt öppna fönster letade sig en slöddrande nationdagssång in när en de snubblade förbi mitt fönster. Man ska fånga dessa röda dagar! Nåväl, bjuder på ett barncitat dagen till ära eftersom de citaten oftast är bäst.

Lissi6 år - "På Sveriges nationaldag släpper de ut kungen från Skansen. Han vinkar till människor och tycker att det är roligt att få se sig omkring."

Inga kommentarer: