tisdag 24 januari 2012

Åldras med värdighet, you're doing it wrong

Ni har kanske minns ben-kudden? Kudden som räddar våra ryggar, knän och höfter från sidlägets alla farhågor? Ni kanske också har, likt mig, många gånger tänkt att: "NU! Nu måste det ju vara slut på dessa hittepå-åkommor?". Men icke. Tyvärr, icke. Det finns fler låtsatsbehov där ute som kräver sin lösning. Framförallt så finns det fler låtsatsbehov som går att tjäna en massa pengar på. I dag stötte jag på en alldeles särskild produkt sprungen ur just ett sådant låtsatsbehov. Nämligen: Bröstkudden.

Bröstkudden är inte bara fint prydd med en rosett, den har har ett uppdrag. Den ska förhindra rynkor mellan brösten. Rynkor som tydligen uppstår då man sover på sida. Wow. Elegant. Frågan är vad som är värst på en ren skäms-gradering - En kuddjävel som du spänner fast mellan tuttarna och som är "lika bekväm som en baby-sele" eller helt jävla tok-naturliga smårynkor mellan brösten som kommer då vi gör hela den där grejen med att åldras? Jag vet ju i alla fall på vilket av alternativen jag hade valt att resa segel för om jag var karl. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag avstår från kudden och bär rynkan med ålderns rätt. :-) Mom

Anonym sa...

Hahahahahaha!!!!! /sis