lördag 17 december 2011

När support-teamet räddade julen

Jag känner så otroligt mycket bra människor. Människor som ställer upp i vått och torrt. Jag ska inte bli långrandig eller så. Men i morse, innan klockan slagit nio och jag ännu låg och nosade i kudden knackade det plötsligt på min ruta. Jag blev förstås livrädd. Vad kunde det vara för hemsk person som stod där utanför rutan och bankade? Jag lyfte försiktigt på persiennen och kikade ut med ett i allra högsta grad oroligt uttryck. Men, till min glädje var det inget pedofil, blottare eller dylikt skumrask på andra sidan rutan. Istället var det en av mina favoritmänniskor som stod där och log - Marielle!

Jag for ur sängen, slängde på mig vad jag hittade i klädväg och sprang till dörren där jag möttes av Marielle som sträckte fram en gåva ackompanjerat av ett glädjens utrop: God jul!

Titta! Titta vad jag fick! Finaste Lambi-toalettpappret! Jul-edition! Så mjukt! Det blir en fröjdefull jul.

Inga kommentarer: