måndag 14 november 2011

Vad jag gjorde i lördags

Skötte mig väl inte helt bra kvällen innan tävlingen. Festade till det på fredagen, efter veckor av förberedelse. Halvt oexemplariskt sådär inför sin första tävling. Men hur som helst, jag lyckades ändå lyfta, skutta, springa och ro in en vinst i tjejklassen och bli Motionshusets Mästare 2011. Ett riktigt fint kvitto. Riktigt roligt att genomföra alla grenarna, att känna hur kroppen ger sitt allt och hur det håller.

Är riktigt nöjd med min insats, om man bortser från min löpning och missen jag gjorde på roddmaskinen. Tog i mer än någonsin på den däringa roddmaskinen. Såpass mycket att jag flög av sitsen. Taskig tajming och redigt obekvämt. Men som sagt, låt mig upprepa det viktigaste: Jag är numera Motionshusets Mästare 2011.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis Champ! Det är sisu i dig!

Lisa Mäki sa...

Tack! Jag funderar på att ordna en mästar-mantel åt mig själv.