måndag 28 november 2011

När man tänker säga något men det bara blir: äh

Vissa dagar så är jag ta mig fan helt och hållet åsiktsberövad. De dagarna kan inte ett klokt ord pressas ut genom mina fingertoppar och över till tangenterna. Det blir liksom bara ett tvärstopp. Hjärnan bara gosar ihop sig i sin lilla te-hörna och utbrister: Och nu vart det paus för mig! Det finns liksom inte mycket att göra då när hjärnan inte vill. Inte mycket, annat än att vänta. Vänta tills cynapserna, hjärnbalkarna och nervtrådarna vill börja jobba och ge en lite sköna tankebanor igen. I dag har jag varit helt åsiktsberövad.

Fast inte nog åsiktsberövad för att inte kunna leverera följande analys: Glögg med kaffesmak är en bra grej, medan filmen "Friends with benefits" är usel. Men, detta skulle ju förvisso en mindre begåvad människa också kunna komma fram till. Anywho, anyhow. I morgon är en annan dag och då är det full rulle uppe på hjärnkontoret igen. Håll i hatten!

Inga kommentarer: