fredag 4 november 2011

Att göra sekundsbeslut

Vi blev klara tidigare än våra lärare räknat med. Jag kastade mig på första bästa tåg, bokstavligen, trots att jag både bokat och betalt för ett senare. Biljetten jag köpte var för ett tåg som skulle gå 14:42. Jag köpte biljetten 14:43. En ekvation att klura på.

Oftast förbannar jag förseningar, men där och då. Åh, vad jag jublade. Så nu sitter jag på tåget, några minuter ifrån Stockholm och mina tjejer. Några riksdaler fattigare, men oj vad värt det.

3 kommentarer:

Carro sa...

Hej, nu har jag kört igång en Novembertävling där du kan vinna ett par söta örhängen. Kika gärna in och tävla med! :)
http://iamcarro.blogg.se/2011/november/tavling.html#comment

Anonym sa...

Mycket populär handling ska du veta! <3 /Yvonne

Marielle sa...

.. och så glada vi är för det! Hade aldrig kunnat bli en lika bra kväll annars.