måndag 3 oktober 2011

Första oktoberveckan i skolan inledd

I dag körde andra kursen på min utbildning igång. Nu går vi in på levnadsvanor och detta känns som det kanske kan få bli "min" kurs. Känns som att detta är den kurs jag kommer ha mest nytta och glädje av. Vi ska lära oss massor om motion, kost och stresshantering. Vi kommer även få lära oss hur man utför konditionstest och tar puls på korrekt sätt. Det ska bli hur kul som helst. När läraren sa att "..detta är den kursen som ska ge er mest svettpärlor på ryggtavlan" kände jag hur ett nöjt leende spred sig över ansiktet. Äntligen lite praktik och greppbar fakta, istället för filosofi och tusen hälsoteorier.

Kommer antagligen få äta upp detta inom några veckor när jag sitter där under litteraturen hårda piska och inte fattar, igen. Livet har ju en förkärlek till det där med "in your face".

Inga kommentarer: