söndag 18 september 2011

Måttar, räknar, drömmer

Jag har fått nycklarna till min lägenhet! Jag har äntligen fått nycklarna och fått börja flytta in. Åh, vad jag sett fram emot detta. Åh, vad jag längtat och fortfarande längtar. Jag längtar till allt det där som man så småningom kommer förbanna och hata. Tänk att få bära ut sina helt egna sopor, boka tvättid och typ, dammsuga. I mitt hem. I morgon åker jag till IKEA och handlar så mycket jag och vagnen kan bära. I morgon eller i övermorgon sover jag min första natt i lägenheten. Känns så bra. Känns hemma.

Och som om det inte vore nog så hade jag en fantastiskt dag på jobbet idag också. Gick verkligen omkring på mitt Sportshopen och kände mig så ärligt jäkla nöjd. Har sagt det förut men säger det igen; mina arbetskamrater är bäst. Hade massa (köp)glada kunder idag också. Vet inte vad det var med dem. Om de var bakis, rika som kungar eller zombies. Köpte gjorde de i alla fall, varenda liten pryl som man pekade på tog de med sig till kassan. Underbart med dessa dagar. När allt liksom är på rätt sida och i rullning. Ikväll är det en nöjd tjej som checkar ut och beger sig mot sängen.

Inga kommentarer: