onsdag 14 september 2011

Jag ställer mig väl i ledet

Ingen nyhet för någon att fru Adele är en av de mest hyllade sångerskorna under 2011. Även om hon vart hållt på några år så får ju ändå 2011 ses som hennes år. Det var ju ändå året hon tackade nej till att sjunga på William och Kates bröllop, till förmån för hennes grillfest. Hur som helst.

Jag har vägrat råimponeras av henne. Vägrat hylla och klappa händer. Jag har självklart hört hennes grymma röst och om hur hon rullat i djupet. Men jag har liksom känt mig så mätt på henne. Eller så har det bara handlat om det här med att vara en rebell och inte imponeras när alla andra imponeras. Upp och emot strömmen, inte med den, typ. Men nu. När Adele släpper sin "Someone Like You" och jag ser den här videon, där hon pratar om bakgrunden till låten. Jävla fan vad fint.

Så, gott folk, här kommer det. Ett tag efter er andra. Mitt stora erkännande: Adele är ruskigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men V-Ä-L-K-O-M-M-E-N ombord! Hur har du kunnat stå emot så länge? Skummgummi i öronen (som han det där krypet du hade som mellanstadieläraren)?

Kolla den här versionen med.

http://www.youtube.com/watch?v=ri49XBQ23kA

I en tid då alla ska framträdanden ska vara "shower" ställer sig tösa bara och sjunger rätt upp och ner. Magiskt.