onsdag 17 augusti 2011

Den här dagen alltså

Jag vaknade upp, ledig och lycklig sedan gårdagen då jag såg underbara Looptroop Rockers. Insåg att jag skulle fortsätta på samma bana och se ännu ett favoritband till kvällen. Underbara Eldkvarn. Slog på datorn, lyssnade på en underbar låt. Vrålade vidare på Eldkvarns-låtar och kopplade min hund. Öppnade dörren och möttes av ett paket från posten. Tog in paketet, tvingade mig själv att inte öppna det direkt. Gick på en lång promenad med hunden. Kom på mig själv med att le. Log ännu mer av det.

Kom hem igen och öppnade paketet från posten. Där låg den, min nya mobil som världens bästa bror skänkt mig. Och jag vet, det är fult att bli glad av materiella ting. Men det var ändå precis vad jag blev. Jublande glad. Laddade den, åt några perfekt stekta ägg och slog igång den nya mobilen. En kvart efter att den startats började den ringa. Jag svarade (efter några försök.. ny mobil och så ja..) och i andra sidan luren hördes min glada vän Markus stämma. Han förkunnade att en resa till Mallorca vi tittat på prissänkts och nu var redo att bokas. Så, här sitter jag. Med en ny mobil, med en resa till Mallorca bokad och ett Eldkvarn som går upp på en scen framför mig om bara ett par timmar.

Inga kommentarer: